Společnost

Zdeněk Pošíval

V téhle zemi se snad závidí i cizí neštěstí

Občas sleduji diskuse pod některým z pozoruhodných článků internetových sdělovacích médií a nestačím se divit, jak se viditelná a slyšitelná část mladá generace vyjadřuje k současnému stavu české společnosti. A běhá mi mráz po zádech.

30.5.2011 v 10:45 | Karma článku: 25.54 | Přečteno: 1806 |

Zdeněk Pošíval

"Náš exodus, váš exitus!"

"Náš exodus, váš exitus!" Tuhle hrůzu vypustili ze svých úst stávkující lékaři. Neuvěřitelné!

10.2.2011 v 13:30 | Karma článku: 42.13 | Přečteno: 3961 |

Zdeněk Pošíval

Pozor, starý člověk!

Sdělovacími prostředky, zejména pak ve televizi, proběhla rádoby dojemná informace o tom, že budeme obdaření novou dopravní značkou - Pozor! Kráčející starý člověk!

2.1.2011 v 12:00 | Karma článku: 23.38 | Přečteno: 1564 |

Zdeněk Pošíval

Migrace Romů z kanadského pohledu

Když jsem potřeboval po nějaké době znovu navštívit synovu rodinu v Kanadě, narazil jsem na úřední komplikace, a tak nezastírám, že patřím mezi ty naštvané týpky, kteří museli shánět povolení ke vstupu do Kanady, vyplňovat anglicky dotazníky, nechávat se fotografovat podle nadiktovaného klíče záběru, čekat na nejistotu vyřízení a nakonec i zaplatit konzulátu nemalý peníz.

1.11.2010 v 10:00 | Karma článku: 26.25 | Přečteno: 2491 |

Zdeněk Pošíval

Jak svačí záchranáři v Praze

Pochutnával jsem si v jednom bubenečském bistru na čerstvém bramboráku, když jsem si povšiml, jak venku na poměrně rušné hlavní třídě zastavily tramvaje i auta, neboť tudy projížděl houkající a blikající vůz záchranné služby. Obrovská skříňová žlutá sanitka nečekaně zastavila právě před vchodem krámu s občerstvením, modrá blikající světla zhasla a siréna přestala kvílet.

18.8.2010 v 12:30 | Karma článku: 21.13 | Přečteno: 2262 |

Zdeněk Pošíval

Zaplaťte i za svou smrt!

Napadají mě i další názvy, třeba: Necháme vás klidně umřít, stejně nám zaplatíte! Já vím, je to silná káva, opravdu na pováženou, ale za úvahu stojí. I pan Věnek Kulhánek se pozastavuje nad podivnou praxí, což mě patrně pošťouchlo k tomu, abych se rovněž přidal se svou pochybností.

4.8.2010 v 15:10 | Karma článku: 27.27 | Přečteno: 2102 |

Zdeněk Pošíval

Praha potřebuje ponocného

Nedávno ukázala kamera jedné zpravodajské stanice, kterak ještě po půlnoci hučí provoz restauračních podniků na uličních zahrádkách a jak svým randálem ruší spánek okolních obyvatel. Když se na vinohradské Korunní třídě reportér zeptal majitele podniku, proč nedodržuje vyhlášku o rušení nočního klidu, byl velice sprostým způsobem vykázán a málem inzultován. O kus dál se situace v bleděmodrém opakovala.

23.7.2010 v 10:00 | Karma článku: 36.54 | Přečteno: 4413 |

Zdeněk Pošíval

Hrozivá zjevení

Na 1. máje, neboli o Svátku práce, jsem chodíval slavit, nejprve v průvodu, později v nejrůznějších příjemných setkáváních, ale od chvíle, kdy vtrhli k Máchovu pomníku na Petříně estébáci, nevytáhnu paty z domu. První květen mi tenkrát otevřel oči.

2.5.2010 v 12:00 | Karma článku: 26.34 | Přečteno: 2123 |

Zdeněk Pošíval

Uhni mi, krávo!

Bydlím v převážně poklidné ulici nedaleko pražské Stromovky; včera vykouklo z mraků jarní sluníčko a já šel otevřít okno a vpustit do svého pokoje čerstvý vzduch. Vyhlédl jsem ven. Nedaleko pode mnou na ulici stála dáma, asi padesátiletá, u nohou se jí batolil dvouletý klouček, patrně vnouček, broukal si a strkal před sebou maličké autíčko.

7.4.2010 v 12:30 | Karma článku: 48.54 | Přečteno: 26843 |

Zdeněk Pošíval

Nevzdělanost a nemoudrost mocných

Nelibost ve mně silně narůstá ze dne na den. Zejména aféra kolem pana Topolánka je pro mne vrcholem velikého znechucení českým veřejným děním.

28.3.2010 v 10:10 | Karma článku: 35.97 | Přečteno: 2586 |

Zdeněk Pošíval

Stát jako dojná kráva

Rád bych cosi poznamenal k hrozící stávce dopraváků, ale nemíním se vůbec zabývat tisíckrát omílanými aspekty. Mnohým z nich příliš nerozumím, jiným se snažím porozumět a z některých mi zůstává rozum stát.

12.3.2010 v 10:00 | Karma článku: 26.78 | Přečteno: 1797 |

Zdeněk Pošíval

Mystifikace třináctého důchodu

Třináctý důchod je termín, který, ačkoliv jde o mystifikaci, je poslední dobou až příliš často k slyšení i vidění ve všech médiích.

14.2.2010 v 10:00 | Karma článku: 37.54 | Přečteno: 2968 |

Zdeněk Pošíval

Prasečí chřipka v českém podání (2. část)

Tak jsem byl naočkován, byť to bylo po česku složité. Stručně zopakuji dosavadní průběh. Nejprve mě telefonem oslovila praktická lékařka, mám-li zájem o očkování, neboť mou chronicky nemocnou osobu vybrala a zařadila mezi ohrožené pacienty sama pojišťovna. Paní doktorka mi také jedním dechem oznámila, že vakcínu bohužel nemá ještě k dispozici, abych si zatelefonoval později, kdy jí látka bude doručena.

18.12.2009 v 12:00 | Karma článku: 21.46 | Přečteno: 1957 |

Zdeněk Pošíval

Jak se máte, pane doktore?

Češi dávají najevo svou úctu k autoritám i patřičným oslovováním, dokážou třeba ze všech dvaceti číšníků na place udělat dvacet vrchních číšníků. Potrpí si prostě na titulování.

9.11.2009 v 12:43 | Karma článku: 19.54 | Přečteno: 1798 |
Počet článků 38 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2692
Režisér v důchodu, nyní převážně autor beletrie.