Kultura

Zdeněk Pošíval

Prázdniny začínají, sláva anebo ouvej?

Dnes začínají prázdniny a svět kolem mne se naráz změnil. Děti obdržely svá vysvědčení hned ráno a už dopoledne je jich nezvykle plná ulice.

30.6.2011 v 14:00 | Karma článku: 15.30 | Přečteno: 1395 |

Zdeněk Pošíval

Za první dámou na Cyrana?

Za mimořádné účasti celebrit jsem zhlédl premiéru Cyrana, jež byla pojímána jako společenská událost velkého rozměru: podobnou návštěvnost osobností i osůbek veřejného života jsem tu dosud nezažil. Proč asi? A také jsem si po představení přečetl několik kritik a recenzí, po výtce poněkud rozpačitých, jež si jen okrajově a decentně si všímaly některých detailů, avšak nepostihovaly přitom celkovou kreativní úroveň divadelního inscenačního díla. A především a úzkostlivě se vyhýbaly jeho myšlenkovému poselství. Proč asi?

4.6.2011 v 13:45 | Karma článku: 20.95 | Přečteno: 1258 |

Zdeněk Pošíval

Proč nemám rád dušenou mrkev

Jiří Císler a Luděk Nekuda bývali kdysi mými oblíbenými kumštýři a měl bych tudíž nejeden důvod si některá jejich vystoupení vizuálně i auditiovně zakonzervovat. Tak si je mohu připomínat vhodněji, než jenom svou ochabující pamětí. Jenomže to by nesměla existovat Česká televize a otravovat mě svým prapodivným zacházením s reklamou.

23.5.2010 v 9:00 | Karma článku: 22.15 | Přečteno: 1973 |

Zdeněk Pošíval

Kultura a umění jsou přece dva odlišné pojmy

Nejsem lingvista, natož etymolog či sémantik, ale mnohé jazykové pozůstatky po vládě komunistů mě štvou: kupříkladu kumulace dvou rozdílných kategorií kultury a umění.

23.1.2010 v 10:00 | Karma článku: 25.49 | Přečteno: 2577 |

Zdeněk Pošíval

Z kanálu vylezl i kuchař

Pokud je mi známo, existují jakési regule, které z médií eliminují obscénnosti, vulgarity a vůbec modely neetičnosti a sprostoty. Některá média to dodržují: buď takové nepřístojnosti nevydávají a nerealizují anebo je korigují v tisku vytečkováním, v auditivním vjemu pak sprosťárny odsadí mezerou a vyruší písknutím.

13.12.2009 v 10:00 | Karma článku: 24.31 | Přečteno: 1677 |
Počet článků 38 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2692
Režisér v důchodu, nyní převážně autor beletrie.