Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč nemám rád dušenou mrkev

23. 05. 2010 9:00:00
Jiří Císler a Luděk Nekuda bývali kdysi mými oblíbenými kumštýři a měl bych tudíž nejeden důvod si některá jejich vystoupení vizuálně i auditiovně zakonzervovat. Tak si je mohu připomínat vhodněji, než jenom svou ochabující pamětí. Jenomže to by nesměla existovat Česká televize a otravovat mě svým prapodivným zacházením s reklamou.

Když se objevila na obrazovce reklama na možnost objednávky DVD se zmíněnými showmany, pocítil jsem nejenom nostalgickou radost, ale i opravdovou chuť si záznam na nosiči zakoupit. Pak jsem reklamu uviděl podruhé, potom potřetí, za chvíli počtvrté. Mé nadšení kupodivu začalo upadat. Když jsem spatřil komerční nabídku na jejich DVD následující den znovu a to několikrát, už jsem se raději nedíval. A pokud jsem si další den během reklamy třeba právě nenaléval čaj nebo si někam neodskočil, už mě obsah toho reklamního šotu nezajímal vůbec. Pokud mě ta reklama náhodou zastihla, začal jsem náhle a proti své vůli hledat v reklamním šotu chyby a různé nedostatky. Není jich málo. Nápad, že bych si nosič s vystoupením Nekudy a Císlera objednal nebo zakoupil, se kamsi vytratil. Následující dny při objevení nabídky, jež ke mně promlouvala každou chvíli, se mi začínala ježit kůže a zmíněnou reklamu, zejména pak vtíravě přejásanou hlasatelku, jsem už upřímně nesnášel.

Přiznávám, že mě tíží i jistá zaujatost: apriori nemám rád reklamu na veřejnoprávním médiu, jemuž platím koncesionářské poplatky. Vnucování nejrůznějšího zboží mi tu dost vadí. Pokud ji přijmu jako jisté zlo, jímž si ČT kompenzuje nevyrovnaný rozpočet nebo ze zisku míní podporovat českou tělovýchovu a kulturu, pak budu možná ochotný reklamu tolerovat. Nikoliv ovšem, jak je s ní zacházeno: z uvedeného případu se mi vnucuje pochybnost o smyslu účelu; jako by investor potřeboval vyčerpat jakési fondy, snad kvůli úlevě na daních, kdežto psychický dosah předmětu nabídky ho už nezajímá. Nejsem znalec a netuším, jaký objem informace je potřebný, aby zasáhl eventuelního zákazníka, zato tuším, že čeho je moc, toho je příliš. Jinými slovy: když je veřejnost masírována nějakým tématem, jistě může naskočit opačný než žádoucí výsledek.

Vzpomínám si, jak mi v dětství tvrdili, že dušená mrkev je vynikající, což opakovali natolik často, až jsem si mrkev zprotivil a nemohl ji ani cítit, byť mi předtím vůbec nevadila.

Autor: Zdeněk Pošíval | neděle 23.5.2010 9:00 | karma článku: 21.76 | přečteno: 1970x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Média

Lubomír Stejskal

Žurnalistika po arabsku

Slova televizního žurnalisty stanice Al Jazeera Eliase Karrama by se měla dostat do učebnic novinařiny. Jako odstrašující příklad.

22.8.2017 v 8:27 | Karma článku: 26.49 | Přečteno: 1048 | Diskuse

Dalibor Zachoval

Novinářští šmokové aneb Vzpoura strojů v EU

Z úrovně současné západoevropské žurnalistiky by měl Orwell radost. Jako prozřetelný spisovatel, nikoliv jako objektivní novinář.

18.8.2017 v 9:51 | Karma článku: 36.56 | Přečteno: 959 | Diskuse

Pavel Nitka

Ohodnoť si film a nezapomeň, nadávat můžeš, jak je jen libo...

Vždyť máme tu svobodu slova a tak se na nějaké to přirovnání s jakýmkoliv produktem trávení nekouká. A urážky jsou přece v demokracii normální. Proto jsme se přece zbavili té totality, nebo ne?

10.8.2017 v 15:26 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 619 | Diskuse

Jan Bartoň

Jak se dělá propaganda

Server msn.com dokazuje, že americký prezident Donald Trump a korejský diktátor Kim jsou „z jednoho těsta“. Takto se dělá propaganda.

8.8.2017 v 9:53 | Karma článku: 25.46 | Přečteno: 726 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Kolegyně v ohrožení aneb Skutečný obraz Erdoganova režimu

Neda Aminová je íránská blogerka, novinářka, spisovatelka a obhájkyně práv žen. Poslední jmenovaná aktivita má ovšem v zemi ajatolláhů docela jiný význam než kdekoli na Západě.

7.8.2017 v 8:00 | Karma článku: 23.35 | Přečteno: 678 | Diskuse
Počet článků 38 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2681
Režisér v důchodu, nyní převážně autor beletrie.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.